Magdi Allam, an Italian House Arab

Ikhras received this from Miguel Martinez. With a degree in Oriental Languages, Miguel is a translator and runs the blog http://www.kelebeklerblog.com/. House Arabs don’t exist only in the US. Neither do those who are disgusted with them.

“It was more or less when I was graduating from high school, when one feels the strong need to understand what one really wants to do as a grown up, that I gave myself this answer: “I want to be a journalist or a head of state”.

Magdi Allam, Io amo l’Italia. Ma gli Italiani la amano?, p. 25

The most entertaining House Arab in Italy is Magdi Cristiano Allam, Egyptian-born journalist, convert to Catholicism, politician, and Muslim-basher.

David A. Harris, Executive Director of the American Jewish Committee thrills:

Magdi Allam offers us hope.

For his fearless courage and soaring eloquence, AJC has proudly given this year’s Media Award to Magdi Allam.”

[continue reading on Ikhras…]

Questa voce è stata pubblicata in Magdi Allam e contrassegnata con , , , , , . Contrassegna il permalink.

2 risposte a Magdi Allam, an Italian House Arab

  1. corrado (qualc1) scrive:

    Sto guardando un documentario su Rai Storia sulla figura di Maria.
    Tra le altre cose ho sentito Allam e Messori sostenere che anche l’Islam afferma l’Immacolata Concezione. Ma è vera sta cosa o anche loro si confondono col dogma del concepimento verginale di Gesù?
    Per il resto è un documentario interessante, ha parlato del culto di Maria a Marjamabad e in Egitto. Anche se ogni tanto compariva una splendida attrice nuda: se fossi cattolico-cattolico forse mi incazzerei.

    • Andrea Di Vita scrive:

      Per corrado

      Pe quel poco che so di Corano, lì si parla di concepimento virginale, non di immacolata concezione. Del resto il dogma dell’immacolata concezione nella Chiesa cattolica credoche sia assai più recente della redazione originale del Corano.

      Ciao!

      Andrea Di Vita

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *